تاپ گيفت تاپ گيفت .

تاپ گيفت

دانستني هايي مهم درباره دستگاه بخور



نحوه استفاده از دستگاه بخور, مهارت هاي استفاده از دستگاه بخور

هرگز از شوينده‌هاي شيميايي براي تميز كردن دستگاه بخور استفاده نكنيد


دستگاههاي بخور از طريق تزريق هواي مرطوب به فضاي خانه، به شما كمك مي‌كنند با آنفولانزا به مقابله بپردازيد، چشم‌هاي خشك خود را تسكين دهيد و خشكي پوست و سينوس‌ها را از بين ببريد. با اين حال ممكن است دستگاه بخور را به خوبي تميز نكنيد و خود را در معرض بيماري قرار دهيد.

تحقيقات نشان دادند ۷۵ درصد نمونه‌هاي گرفته شده از دستگاه‌هاي بخور، قارچ داشتند و ۸۷ درصد نمونه‌ها رشد باكتري را نشان دادند. اين موضوع نه تنها در منازل، بلكه در كلينيك‌ها و بيمارستان‌ها نيز صادق است.

تنفس هواي آلوده از يك دستگاه بخور كثيف احتمال ابتلا به ذات‌الريه، حملات آسم يا مشكلات ريوي را افزايش مي‌دهد. اگر دچار مشكل تنفسي مزمن هستيد، دستگاه بخور ممكن است علائم را تشديد كند. اگرچه افزايش رطوبت فرآيند تنفس در كودكان و افرادي كه آسم يا آلرژي دارند را بهبود مي‌دهد؛ اما زماني كه رطوبت آلوده ايجاد كند، باعث تحريك يا تشديد آسم و علائم آلرژي مي‌شود.
براي پيشگيري از توليد رطوبت آلوده توسط دستگاه‌هاي بخور، نكات زير را رعايت كنيد.

آب دستگاه را زودبه‌زود عوض كنيد
باكتري‌ها و قارچ‌ها در آب ساكن دستگاه بخور، رشد مي‌كنند و در عرض چند روز چندين برابر مي‌شوند. به همين دليل بايستي هر روز آب دستگاه بخور را تعويض كنيد تا از رشد باكتري‌ها و قارچ‌ها جلوگيري شود. به ويژه اگر از دستگاه بخور سرد استفاده مي‌كنيد، حتماً اين كار را انجام دهيد. فيلترهاي اين دستگاه‌ها بايستي هر دو ماه يك بار تعويض شوند.

روش‌هاي پاك‌سازي يكسان نيستند
محلول‌هاي تميزكننده ساده براي تميز كردن دستگاه‌هاي بخور مناسب‌تر هستند. متخصصين توصيه مي‌كنند از محلول‌هاي مبتني بر آب يا الكل براي تميز كردن دستگاه بخور استفاده كنيد. قبل از اين كار، دستگاه را از برق بكشيد.
هرگز از شوينده‌هاي شيميايي استفاده نكنيد؛ زيرا اين محصولات حاوي پراكسيد هيدروژن هستند كه منجر به آسيب ريوي مي‌شود.

از آب مناسب استفاده كنيد
همواره دستگاه بخور خود را با آب جوشانده‌اي كه از صافي رد كرده‌ايد يا آب كاني‌زدايي‌شده پر كنيد. فيلترهاي مختص كاني‌زدايي معمولاً مناسب هستند. البته فكر نكنيد استفاده از اين فيلترها باعث مي‌شود بتوانيد يك يا دو بار تميز كردن دستگاه بخور را به تأخير بيندازيد. حتي زماني كه از آب تصفيه‌شده استفاده مي‌كنيد، بايستي هر روز آب دستگاه بخور را تعويض كنيد.

دستگاه را با دستگاه جديد جايگزين كنيد
با گذشت زمان، موادي در دستگاه‌هاي بخور ته‌نشين مي‌شوند كه نمي‌توان آن‌ها را تميز كرد. اين مواد ته‌نشين‌شده باعث افزايش رشد باكتري‌ها و قارچ‌ها مي‌شود؛ به عبارت ديگر اگر چند سال از عمر دستگاه بخورتان مي‌گذرد يا به طور مرتب دستگاهتان را تميز نكرده‌ايد، بهتر است جانب احتياط را رعايت كنيد و دستگاه بخور جديدي بخريد.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/facts1-aerator1.html


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۵:۰۷ توسط:مريم موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :