تاپ گيفت تاپ گيفت .

تاپ گيفت

علت برفك زدن فريزر

علت برفك فريزر

 

برفك زدن فريزر در دراز مدت امري طبيعي است اما اگر يخچال شما هر ماه برفك مي زند علت مي تواند خراب شدن لاستيكهاي دور در يخچال و فريزر باشد.

 

براي رفع اين مشكل سالي يك بار سالم‌بودن اين نوارها را كنترل كنيد تا در صورت كوچك‌ترين نشت هوا آنها را تعويض كنيد.

 

اگر متوجه ي برفك در فريزر يا يخچال خود شديد سريعا آن را آب كنيد و گرنه برفك ضخيم مي شود و مصرف انرژي شما بيشتر شده و در نتيجه پول برق شما بيشتر مي شود.

 

براي آب كردن برفك يخچال نخست آن را از برق بكشيد ، وسايل را از داخل آن خارج كرده و منتظر آب شدن برفك ها بمانيد. هرگز از مواد تيز براي كندن برفكها استفاده نكنيد. مي توانيد براي سرعت بخشيدن به كار پنكه ي كوچكي را مقابل يخچال بگذاريد خواهيد ديد كه در چند دقيقه تمامي برفكها آب مي شوند.

 

يخچال را با دستمالي تميز كاملا خشك كنيد و سپس مواد غذايي را سر جايشان بگذاريد و يخچال را به برق بزنيد . دقتي كنيد اگر رطوبت در يخچال بماند دوباره تبديل به برفك مي شود.

 

زياد برفك زدن يخچال, علت برفك زدن يخچال

علت برفك زدن فريزر

 

عمر يخچال و فريزر به زن شما بستگي دارد!
با رعايت اين نكات ساده اما كاربردي مي‌توانيد عمر يخچال و فريزر خود را افزايش دهيد. اگر موبه‌مو به توصيه‌هاي ما عمل كنيد نيازي به تعويض و تعمير يخچال فريزتان نخواهيد داشت.

 

هميشه مراقب باشيد، محل قرار گرفتن يخچال و فريزر در كنار دستگاه‌هاي توليد‌كننده گرما مثل اجاق گاز، پكيج آب گرمكن و شوفاژ به‌ويژه در فصل زمستان نباشد. گرماي اين وسايل موجب هدر رفتن انرژي سرمايشي يخچال و خرابي موتور آن مي‌شود.

 

اگر تصميم داريد يخچال خانه‌تان را تكان دهيد و از جايي به جاي ديگر منتقل كنيد بايد مراقب باشيد، دستگاه را پيش از حركت دادن 3 ساعت خاموش كرده و اجازه دهيد گاز آن از جريان بايستد.

 

براي توزيع گاز موجود در لوله‌هاي ديواره يخچال و فريزر مطمئن شويد كه دستگاه شما روي سطحي صاف و بدون شيب قرار گرفته است.

 

علت برفك زدن فريزر

 

از قرار دادن مواد خوراكي و غذاهاي گرم و آب جوش در يخچال روشن خودداري كنيد اين كار انرژي موتور دستگاه را هدر مي‌دهد.

 

اگر يخچال‌تان بوي مواد‌غذايي را به‌خود گرفته و اين موضوع شما را ناراحت مي‌كند، براي از بين بردن اين بو مي‌توانيد از پك‌هاي آماده بوگير يخچال يا كيسه زغال استفاده كنيد. براي تهيه آن كافي است چند قطعه زغال كوچك را درون يك كيسه پارچه‌اي قرار داده و در يخچال بگذاريد.

 

اگر كودكي داريد كه بدون دليل در يخچال را باز مي‌كند به او آموزش‌هاي لازم را در اين زمينه بدهيد. اين كار موجب خروج هواي سرد و ورود هواي گرم به فضاي يخچال شده و براي دستگاه مضر است.

 

اجازه ندهيد برفك يخچال يا فريزر سراسر آن را بگيرد و درصورت بروز برفك هرگز از شي يا جسم تيز و خشن براي از بين بردن برفك‌ها استفاده نكنيد.

منبع:

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/علت-برفك-زدن-فريزر.html


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۵۲:۱۵ توسط:مريم موضوع:

نحوه شستشوي بسيار جالب سبزي

سبزيجات علي رغم فوايد بسيار داراي انگل ها و ميكروب هاي خطرناك بيماري زا هستند و در صورت كوتاهي در شستن صحيح، آلودگي روي آنها عوارض جبران ناپذيري را به وجود مي آورد.

 

دكتر مسعود كيمياگر متخصص تغذيه گفت:

 

نحوه شستشوي بسيار جالب سبزي

 

با توجه به اين كه پرورش سبزيجات بعضا با آب‌هاي آلوده و آب چاه انجام مي‌شود و همچنين به علت تماس با خاك و گل و لاي، داراي انواع ميكروب‌ها و انگل‌هاي آلوده كننده از جمله سالمونلا هستند كه براي انسان بسيار خطرناك هستند؛ البته سبزيجات منابع غني از مواد معدني و ويتامين‌ها هستند؛ بنابراين آگاهي از روش صحيح شستن آنها اهميت بسزايي در سلامتي دارد.

 

وي در ادامه افزود: بهترين روش شستن سبزيجات ابتدا قرار دادن آنها به مدت پنج دقيقه در محلولي حاوي يك يا دو قطره مايع ظرفشويي و يا مواد ضدعفوني كننده است تا تخم انگل‌هاي چسبيده به سبزيجات لغزنده شود و سپس با انجام چندين بار آبكشي، آلودگي سطح سبزي را پاك كرده و بعد مصرف شود.

منبع:

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/نحوه-شست%e2%80%8c-و%e2%80%8c-شوي-بسيار-جالب-سبزي.html


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۵۰:۳۸ توسط:مريم موضوع:

ترفندهايي براي عطر زدن



عطرها نقش مهمي را در زندگي ما ايفا مي كنند. به عنوان مثال عطر تن شماست كه در خاطر دوستان تان تا سال هاي سال به يادگار مي ماند، از اين رو مي توان آن را جزيي از شخصيت تان به حساب آورد. فرقي نمي كند كه هدف تان از عطر زدن چيست، مي خواهيد ديگران را تحت تاثير قرار دهيد يا اعتماد به نفس تان را بالا ببريد، در هر صورت شما بايد شيوه درست خريد و استفاده از عطر، طريقه نگهداري آن و... را بدانيد.

 

مهارت هاي عطر زدن, اصول عطر زدن

عطرها نقش مهمي را در زندگي ما  ايفا مي كنند

 

عطر را به كدام قسمت هاي بدن بزنيم؟

هنگام عطر زدن، بايد بدانيد كه آن را به كدام قسمت بدن تان بزنيد. بهترين مكان ها براي عطر، نبض ها هستند، از اين رو كه گرم ترين نقاط بدن اند و به خوبي آن را پخش مي كنند. بنابراين گردن، سينه، شانه و مچ دست بهترين نقاط براي اين منظور شناخته شده اند. البته لازم نيست كه به تمام اين نقاط عطر بزنيد، بهترين راه اين است كه دو نقطه از بدن تان، به عنوان مثال گردن و مچ دست، را انتخاب و عطرتان را تنها به اين نقاط اسپري كنيد.

 

چگونه عطر بزنيم؟

 پس از استحمام، به اين علت كه پوست بدن شما تميز است، بهترين زمان براي عطر زدن است.

 

 عطر را در هوا اسپري نكنيد.

 هنگام اسپري كردن، شيشه عطر را در فاصله 7 تا 15 سانتي متر از بدن تان نگه داريد.

 

 در عطر زدن زياده روي نكنيد، 3 تا 4 اسپري كافي است.

 پس از زدن عطر، پوست تان را بهم نماليد.

 

مهارت هاي عطر زدن, اصول عطر زدن

هنگام اسپري كردن، عطر را در فاصله 7 تا 15 سانتي متر از بدن تان نگه داريد

 

عطرها چند دسته اند؟

قبل از انتخاب عطر مورد علاقه تان، بايد بدانيد كه عطرها به چند دسته تقسيم مي شوند. در واقع با شناخت آنها، بهتر مي توانيد در مورد آنچه مورد نيازتان است، تصميم بگيريد.

 

احتمالا براي شما هم اين سوال پيش آمده كه چرا برخي عطرها ارزان و برخي ديگر گران هستند. به طور كلي، تفاوت قيمت عطرها به درصد اسانس هاي موجود در آن كه موجب دوام و ماندگاري عطر مي شوند، بستگي دارد.

 

معيارهايي كه براي توصيف غِلظت تقريبي يك عطر با استفاده از درصد يا حجم روغن معطر در آن، مورد استفاده قرار گيرد، به شرح زير مي باشد:

 

• پرفيوم ها: پرفيوم ها بهترين و با دوام ترين نوع رايحه ها با  22 تا 30 درصد اسانس روغني هستند كه 6 تا 8 ساعت ماندگاري دارند.

 

• ادو پرفيوم ها: بعد از پرفيوم ها، ادو پرفيوم ها قرار مي گيرند. اين گروه با داشتن 15 الي 20 درصد روغن معطر رتبه دوم را به دست مي آورند كه دوام آنها 4 تا 5 ساعت است.

 

• ادوتويلت ها: اين دسته 2 تا 15 درصد اسانس روغني دارند كه 2 تا 3 ساعت هم زمان ماندگاري شان است.

 

• ادكلن ها: كه براي مردان استفاده مي شود تنها حدود 2 تا 4 درصد روغن دارند كه ماندگاري شان تا 2 ساعت است.

 

قسمت هاي مناسب براي زدن عطر, راهنماي نگهداري از عطر

ادكلن ها تنها حدود 2 تا 4 درصد روغن دارند

 

چگونه يك عطر خوب انتخاب كنيم؟

اگر مي خواهيد كه با عطر خود ديگران را تحت تاثير قرار دهيد، بايد چگونگي انتخاب يك عطر خوب را نيز بدانيد. براي اين منظور، عطر را از فاصله روي سمپل هاي كاغذي اسپري كنيد و پس از چند ثانيه آن را بو كنيد و ببينيد كداميك با سليقه شما بيشتر جور در مي آيد. فقط قبل از انتخاب يادتان باشد كه عطرهاي خنك براي روزهاي گرم بهار و تابستان و عطرهاي گرم و تند براي روزهاي سرد پاييز و زمستان مناسب مي باشد. 

 

اگر مي خواهيد در مورد ماندگاري عطر اطمينان يابيد، آن را به مچ دست تان بزنيد و بگذاريد تا يك روز كامل روي دست تان بماند. از آنجا كه پوست هر فردي با ديگري فرق دارد، از تركيب عطر با روغن هاي طبيعي پوست نيز عكس العمل هاي متفاوتي نشان مي دهد. به همين دليل، با زدن عطر روي مچ دست تان، نه تنها ماندگاري عطر را بلكه رايحه آن را روي پوست بدن تان بهتر تشخيص مي دهيد.پ

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/tricks2-perfume.html#mce_temp_url#


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۲۴:۴۰ توسط:مريم موضوع:

١٠ روش طبيعي براي مقابله با نيش پشه

 

 

١٠ روش طبيعي براي مقابله با نيش پشه

 

 

يكي از بزرگترين و شايد يگانه موردي كه در فصل‌هاي گرم به ويژه تابستان، افراد مختلف در نقاط گوناگون جهان با آن سر و كار دارند، نيش پشه‌ها و سوزش جاي آن است. پشه‌ها نيش مي‌زنند و پس از 24 ساعت مي‌ميرند، اما جاي نيش آن‌ها كه سوزش دارد و قرمز شده، براي مدتي مي‌ماند و باعث آزار فرد مي‌شود.

 


10 راه طبيعي وجود دارد كه مي‌توان از آن‌ها براي مقابله با پشه‌ها و رهايي از نيش اين حشرات به ويژه در طول شب استفاده كرد. اولين روش ، خلاص شدن از آب‌هاي راكد در اطرافتان است. به عنوان مثال، ظروف آب حيوانات خانگي و حوض‌ها محل مناسبي براي تخم‌گذاري اين پشه‌ها و گسترش دامنه فعاليت آن‌هاست.

 


دومين راه ، كاشتن و يا نگهداري از گياهان چون علف گربه،‌ اكليل كوهي، بالنگ، استوخدوس، دارچين و نعناع است. اين گياهان مانع جذب پشه‌ها مي‌شوند يا به عبارتي به گياهان پشه‌گريز معروف هستند.

 


سومين روش ، اين است كه از سير استفاده كنيد. پشه‌ها همانند خون‌آشام‌ها از اين گياه نفرت دارند. اگر از بوي سير متنفريد، يك تكه پارچه را در آب سير خيس كنيد و پس از خشك شدن، آن را خارج از اتاق و يا محلي كه زندگي مي‌كنيد، آويزان كنيد. اگر هم برايتان فرقي نمي‌كند كه بوي سير بدهيد، يك حبه سير را چهار قسمت كرده و يكي از اين چهار قسمت را له كرده و با پنج ليوان آب مخلوط كنيد و به صورت اسپري درآوريد و به خود بپاشيد. اين روش پشه‌ها را از شما دور مي‌كند. همچنين مي‌توانيد يك بوته سير را از سر در اتاقتان آويزان كنيد.

 


چهارمين راه ، اين است كه گياه مريم گلي و اكليل كوهي را درون زغال كباب بريزيد. اين روش به راحتي پشه‌ها را دور مي‌كند. استفاده از روغن‌ها و عصاره‌هاي طبيعي چون اوكاليپتوس، دارچين و روغن كرچك هم براي دفع نيش پشه‌ها به كار برده مي‌شوند. براي استفاده از اين روش، 10 تا 25 قطره از اين روغن‌ها را درون دو قاشق غذاخوري حلال، مخلوط كرده و به بدن بپاشيد.

 

 

 

پنجمين راه دفع پشه‌ها اين است كه در زمان‌هايي كه اين حشرات بيشترين فعاليت خود را دارند، ‌از بيرون رفتن خودداري كنيد. پشه‌ها اكثرا در زمان طلوع و غروب خورشيد فعال‌تر مي‌شوند. به همين دليل 30 دقيقه قبل و بعد از غروب و طلوع از خانه خارج نشويد تا از شر نيش اين پشه‌هاي مزاحم در امان بمانيد.

 


ششمين راه
 ، پشه‌ها به سمت لباس‌هاي تيره جذب مي‌شوند. به همين دليل، بهتر است در زماني كه خارج از خانه هستيد از پوشيدن لباس‌هايي با رنگ‌هاي تيره خودداري كنيد. لباس‌هاي رنگ روشن و سفيد مانع پشه‌ها هستند. هفتمين راه ، عطرها و صابون‌هايي با رايحه‌هاي گل‌ها هم جاذب پشه‌ها هستند. پس بهتر آن است كه در خريد اين محصولات آرايشي دقت كنيد تا از نيش پشه‌ها در امان بمانيد.

 


هشتمين راه ،
 موقعيت نشستن شما هم در جذب پشه‌ها اثر دارد. از مكان‌هاي نزديك به كولرها و پنكه‌ها استفاده كنيد؛ چرا كه پرواز پشه‌ها در معرض باد اين وسايل به سختي صورت مي‌گيرد. نهمين راه ، استفاده از اسپري سركه سيب و يا سركه سفيد هم مي‌تواند پشه‌ها را دور كند. آخرين روش استفاده از خفاش‌هاست، بهتر است يك خفاش بخريد و قفس آن را از پنجره آويزان كنيد تا پشه‌ها را نوش جان كند.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/natural-method-deal-mosquito-bites.html


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۲۴:۰۴ توسط:مريم موضوع:

روش هاي خنك كردن خانه

 

روش هاي خنك كردن خانه

 

خنك نگه داشتن خانه در هواي گرم كار آساني نيست، حتي اگر وسايل خنك كننده را تمام وقت روشن بگذاريد و آن را روي خنك ترين درجه تنظيم كنيد، باز هم در ساعت هايي از بعدازظهر تابيدن نور خورشيد دماي داخل خانه را بالا مي برد. استفاده از سيستم هاي تهويه مطبوع، اوضاع را بهتر مي كند اما هزينه هاي نصب و راه اندازي و هزينه هاي برق مصرفي آن زياد است.


به علاوه، سيستم هاي تهويه هوا از خنك كننده هاي حاوي تركيبات كلرينه استفاده مي كنند كه به نظر مي رسد اين تركيبات سبب نازك تر شدن لايه ازن مي شود و در گرم تر شدن دماي كره زمين نقش دارد اما راهكارهاي ديگري هم براي خنك نگه داشتن خانه وجود دارد؛ راهكارهاي طبيعي و ساده اي كه به كاربردن و اجراي آن ها علاوه بر خنك كردن و كاهش دماي خانه موجب صرفه جويي در مصرف برق هم مي شود.يكي از راه هاي جايگزين براي خنك كردن خانه و استفاده كمتر از وسايل برقي خنك كننده هوا، به كاربردن راه هاي طبيعي است. استفاده از راه طبيعي به اين معني كه بدون استفاده از هيچ وسيله برقي يا مكانيكي بتوانيم خانه را خنك نگه داريم. مناسب ترين روش براي پيشگيري از جذب حرارت و دفع گرمايي كه به ساختمان مي تابد، انعكاس يا بازتاباندن آن است.


گرما از چند طريق وارد خانه مي شود كه مهم ترين و عمده ترين آن حرارت ناشي از تابش گرماي خورشيد است كه از پنجره ها و سقف وارد خانه مي شود. راه ديگر، منابع حرارتي و وسايل گرمايي داخل خانه است؛ وسايلي مانند اجاق گاز و فرهاي برقي. براي كاهش اين نوع حرارت در خانه بهتر است به خصوص در ساعت هاي گرم روز كمتر اجاق گاز را روشن نگه داشت و از غذاهايي كه به پخت و پز نياز ندارند، استفاده كرد. درزها و سوراخ هاي ديوار يكي ديگر از راه هاي ورود گرما به خانه است كه براي پيشگيري از اتلاف انرژي بايد آن ها را پوشاند.

 


● رنگ ساختمان و بازتاب گرما


ساختمان هايي كه پوشش بيروني آن ها تيره است، حدود ۷۰ تا ۹۰ درصد انرژي خورشيدي تابيده شده به سطح شان را جذب مي كند، مقداري از انرژي هم از طريق همرفت و جا به جايي منتقل مي شود. در مقابل، ساختمان هايي با سطوح رنگ روشن،حرارت را انعكاس مي دهد و گرما را دفع مي كند.

 


 آفتاب و پشت بام


حدود يك سوم از گرماي ناخواسته از طريق پشت بام وارد خانه مي شود. بازتاباندن و انعكاس دادن نور تابيده شده به پشت بام هم كار آساني نيست. بيشتر آسفالت ها و پوشش هاي پشت بام رنگ تيره دارد. حتي پوشش هاي سفيد رنگ فايبرگلاس هم ۷۰ درصد پرتوهاي تابيده شده خورشيد را جذب مي كند. براي انعكاس نور تابيده شده به پشت بام مي توان از پوشش هايي كه براي سقف خانه هاي پيش ساخته استفاده مي شود، كف پوش هاي ساخته شده از لاتكس سفيد يا ورقه هاي فلزي استفاده كرد. آسفالت هايي حاوي فايبرگلاس و آلومينيوم هم وجود دارد كه البته به دليل كدر و تيره رنگ بودن، پرتو ها را كمتر انعكاس مي دهد. راه ديگر براي بازتاباندن گرماي خورشيد، نصب پرده هاي آفتاب گير در كنار پشت بام است كه تا ۲۵ درصد گرماي وارد شده از طريق سقف خانه را كاهش مي دهد.

 


● پنجره ها


۴۰ درصد از گرماي ناخواسته از طريق پنجره ها وارد خانه مي شود. استفاده از پوشش هاي بازتاب دهنده نور يكي از راه هاي دفع اين گرماست. استفاده از اين نوع پوشش روي پنجره علاوه بر خنك نگه داشتن خانه، از تابش مستقيم نور خورشيد به وسايل خانه و كم رنگ شدن مبلمان، پرده ها و فرش هم جلوگيري مي كند.


انواع متعددي از اين پوشش ها با درجه هاي گوناگوني از تيرگي وجود دارد كه با توجه به نوع آب و هواي منطقه بايد نوع مناسب را انتخاب كرد. اگر از پوشش هاي ثابت استفاده مي كنيد، بهتر است پنجره هاي جنوبي را با اين پوشش نپوشانيد تا در زمستان بتوانيد از گرماي نور خورشيد استفاده كنيد.

 


● عايق كاري


عايق كاري يا ايزولاسيون روش مناسبي براي جلوگيري از انتقال گرما به داخل خانه است. عايق كاري، خانه را از گرماي تابستان و سرماي زمستان محافظت مي كند. بهترين محل براي عايق كاري، پشت بام و سقف و راهروي طبقه بالاي خانه است، چون اين محل ها مهم ترين منبع جذب گرماست.

 

 


 گياهان، عايق هاي طبيعي


گياه يك عايق طبيعي است كه علاوه بر كم كردن ميزان تابش نور خورشيد، به طور طبيعي هوا را تصفيه مي كند و منظره بسيار زيبايي ايجاد مي كند.به طور معمول از گياهان خودرو و محلي كه به رسيدگي و توجه كمتري نياز دارد براي اين كاراستفاده مي شود. گياهان علاوه بر جلوگيري از تابش نور خورشيد، مقداري خنكي مطبوع هم ايجاد مي كنند و مي توانند دماي اطراف شان را تا پنج درجه سانتي گراد كاهش دهند.

 


● سايبان براي پنجره ها


سايبان ها با جذب يا بازتاب نور خورشيد از ورود آن به خانه به ميزان قابل توجهي جلوگيري مي كنند. نصب سايبان در هر دو سطح خارجي و داخلي پنجره مفيد است اما سايبان هاي خارجي به دليل اين كه گرما را پيش از برخورد با پنجره دفع مي كنند، مناسب تر و موثرتر است. هنگام نصب سايبان بايد با توجه به شرايط آب و هوايي و تعداد دفعات باز كردن پنجره نوع مناسب را انتخاب كرد. نصب سايبان مناسب، دماي داخل خانه را تا ۱۱ درجه سانتي گراد كاهش مي دهد و جذب گرما را در پنجره هاي جنوبي تا ۶۵ درصد و در پنجره هاي شرقي تا ۷۷ درصد كاهش مي دهد. سايبان هاي براق و رنگ روشن بيشتر گرما را دفع مي كند. بهتر است سايبان با پنجره زاويه ۴۵ درجه داشته باشد و طول آن نيمي از ارتفاع آن را بپوشاند.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/method-cool-house.html


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۲۲:۱۹ توسط:مريم موضوع:

هندوانه و طالبي رسيده را از كجا بايد شناخت؟

 

هندوانه و طالبي رسيده را از كجا بايد شناخت

 

 

براي تشخيص دادن ميوه رسيده از نارس راه هايي ساده اما ظريف وجود دارد,براي مثال در مورد اين ميوه هاي آبدار تابستاني و پر طرفدار يعني هندوانه و طالبي...

 

ميوه‏ها را معمولا بايد رسيده و بيشتر سبزيجات را نارس مصرف كرد.

 

 

براي تشخيص طالبي رسيده به 4 عامل توجه كنيد:

 

معاينه كنيد! رنگ پوست طالبي بايد زرد مايل به سبز يا زرد كرم رنگ باشد نه سبز!

 

تكان دهيد! اگر طالبي كاملا رسيده باشد با تكان دادن آن مي‏توانيد مثل يك قلك صداي تخم‏هايش را در داخل آن بشنويد.

 

بو كنيدبايد بوي خوشي از آن به مشام برسد.


لمس كنيد! سرطالبي كه به ناف مشهور است بايد نرم ‏باشد. اگر همه قسمت‏هاي طالبي نرم باشد، احتمالا بيش از حد رسيده و گازدار است.

 

 


هندوانه


براي تشخيص هندوانه رسيده مي‏توان به آزمايش‏هاي زير دست زد:

 

وزن كنيد! هرچه هندوانه نسبت به جثه‏اش سبك‏تر باشد، تردتر و رسيده‏تر است مشروط بر اين كه پوك نباشد.

 

فشار دهيداگر هندوانه رسيده را در ميان دو دست خود قرار داده و فشار دهيد قرچي صدا خواهد داد. البته اين يك اصل كلي نيست.

 

تلنگر بزنيد! با انگشت بزنيد و گوش كنيد. اگر صداي شبيه «پينك» با آهنگ زير و بلند شنيديد هندوانه هنوز نرسيده است. ولي اگر صدايي شبيه «پانك» با آهنگ بم و آهسته شنيديد هندوانه رسيده و قابل خوردن است. برخي نيز اين صدا را به گونه‏اي ديگر تشريح مي‏كنند و مي‏گويند اگر صدايي كه شنيديد صفر بود هندوانه نرسيده ولي اگر صدايي عميق و رسا شنيديد كه در داخل هندوانه پيچيده و انعكاس يافت هندوانه‏اش حرف ندارد.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/melon-talebi-come-should-know.html


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۲۰:۴۵ توسط:مريم موضوع:

براي تولد آقايان چه هديه‌اي بگيريم؟

يافتن هديه مناسب براي مردان كار ساده اي نيست. هديه براي تولد آقايان در حالي كه زنان اغلب از هداياي سنتي مانند گل ، طلا و جواهرات خوشحال هستند ، يافتن هداياي مناسب و جذاب براي مردان دشوار است. به همين دليل ما مي خواهيم شما را به خريد هديه براي تولد يك مرد راهنمايي كنيم. هدايايي كه با خريد آنها پدر ، پدربزرگ ، برادر يا شوهرتان را خوشحال كنيد. در اين مقاله سعي شده ايده هايي متناسب با سليقه ها و گروه هاي سني مختلف ارائه شود.
32 ايده جذاب براي هديه تولد آقايان1) هدفون بي سيماين هديه مناسب كسي است كه عاشق موسيقي است و در طول روز وقت زيادي را به گوش دادن به آن مي گذراند. قرار دادن اين هدفون به راحتي بر روي گوش قرار مي گيرد و اتصال بي سيم آن يك مزيت بزرگ است. هدفون هاي بي سيم در رنگ ها ، مدل ها و قيمت هاي مختلف موجود است كه مي توانيد با توجه به سليقه و بودجه خريداري كنيد.
هديه تولد مردانه - كادو تولد مردانه - كادوي تولد - هدفون بي سيم2) شكستنهديه تولد فني براي آقايان !! اين هديه بيشتر براي پدر و پدربزرگ يا معمولاً مرداني كه به كارهاي فني علاقه مند هستند مناسب است. بسياري از مردان تلاش مي كنند تا سازهاي خود را كامل كنند و از آن لذت ببرند. به همين دليل ابزارها به طور كلي انتخاب خوبي براي كادوهاي تولد آقايان هستند. علاوه بر اين ، به دليل استفاده از مته در محيط خانه ، اين هديه يك هديه پركاربرد خواهد بود. مته ها انواع مختلفي دارند اما براي خريد آنها بايد به دست خوب ، سبك و ساكت آنها توجه كنيد.
كادو تولد مردانه - كادو تولد مردانه - كادوي تولد - دريل3) دستبند سلامتياين هديه مناسب كساني است كه ورزش مي كنند و از سلامتي خود مراقبت مي كنند. نظارت بر ضربان قلب ، اندازه گيري استرس ، آناليز تناسب اندام و ثبت كلي اطلاعات مربوط به فعاليت بدني مانند دوچرخه سواري و دويدن از ويژگي هاي يك دستبند سلامتي است. اين دستبندها با ويژگي ها و قيمت هاي مختلف و در رنگ ها و نقش هاي مختلف موجود است.
كادو تولد مردانه - كادوي تولد مردانه - كادوي تولد - دستبند سلامتي4) كباب پز قابل حملكباب پز قابل حمل يك هديه مناسب براي تولد يك مرد است. مخصوصاً براي آقاياني كه علاقه مند به پخت انواع كباب هستند. مزيت اين نوع كباب قابل حمل بودن آن است ، بنابراين براي سفرهاي دسته جمعي و سرگرمي بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد. اين نوع هديه ، البته از طرف شخصي كه تولد آن است ، براي همه اعضاي خانواده است.
هداياي تولد آقايان - هداياي تولد براي آقايان - هداياي تولد - BBQ قابل حمل5) بلندگوي بي سيماين نوع بلندگوها بي سيم و قابل حمل هستند. بنابراين از آن در مكان هاي مختلف مانند خانه ، ماشين ، پاركينگ و محيط كار استفاده مي شود. اين هديه در ميان پسران جوان بيشتر از مردان مسن محبوب است.
هديه تولد مردانه - هديه تولد مردانه - هديه تولد - بلندگوي بي سيم6) تلسكوپبراي كسي كه دوست دارد به ستاره ها نگاه كند ، تلسكوپ يك هديه عالي براي تولد است. دامنه قيمت تلسكوپ بسيار متفاوت است و شما مي توانيد با توجه به بودجه خود خريد مناسبي را انجام دهيد. در حال حاضر ، قيمت تلسكوپ از حدود 300 هزار تن شروع مي شود و تا قيمت حدود 6 ميليون تن ادامه دارد.
هديه تولد مردانه - كادوي تولد مردانه - هديه تولد - تلسكوپ7) ساعت هوشمنداين هديه به كساني كه فن آوري را دوست دارند توصيه مي شود. ساعت هاي هوشمند علاوه بر قابليت ، جنبه تزئيني نيز دارند. بنابراين ، براي كساني كه به ظاهر خود اهميت مي دهند بسيار مناسب است. هنگام خريد اين نوع ساعت ها مطمئن شويد كه مارك آن با مارك تلفن هوشمند بومي مطابقت داشته باشد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۰:۲۲ توسط:مريم موضوع:

ايده هايي براي مرتب كردن كروات و كمربندها

جاي كراوات و كمربندهاي شما كجاست؟ آيا جاي مشخصي را براي طبقه بندي و نظم دهي آن ها در نظر داريد؟ اگر چنين نيست با اين مطلب همراه باشيد تا ايده هاي بي نظيري را براي سر و سامان دادن به آن ها با شما در ميان بگذاريم، با ما همراه باشيد.

 

مرتب كردن كمربند,نظم دهي به كمدها

براي كروات و كمربندهايتان فضايي را اختصاص دهيد و به آن ها سر و سامان بدهيد


اگر قصد تهيه كمد يا كشو داريد، كشوها و كمدهاي خود را براي اين منظور طراحي كنيد به سادگي مي توانيد از نجار خود بخواهيد كه براي كروات و كمربند شما فضايي را اختصاص دهد و به آن ها سر و سامان دهيد.

 

مرتب كردن كمربند و كروات,ايده هاي مرتب كردن كمربند و كروات

استفاده از رگال هاي كوچك براي آويزان كردن كروات و كمربند شماست


يك ايده ي جالب ديگر استفاده از رگال هاي كوچك براي آويزان كردن كروات و كمربند شماست. فضايي در كمد لباس خود به آن ها اختصاص دهيد و با نصب آن ها هميشه كراوات و كمربند مرتب و منظم داشته باشيد.

 

جايي مناسب براي كروات ها, نظم دهي كروات و كمربند

هنگرهاي ديواري بهترين گزينه براي خانه هايي با فضاهاي كوچك است


هنگرهاي ديواري بهترين گزينه براي خانه هايي با فضاهاي كوچك است، به خوبي آن ها را مي توانيد پشت درب ها نصب كنيد و به فضاي خود سر و سامان دهيد.

 

ساخت كشويي مناسب كروات و كمربند,روش مرتب كردن كشو و كمد

براي فضاي كمد خود بخشي را مانند ويترين بسازيد و كراوات هاي خود را روي آن قرار دهيد


براي فضاي كمد خود بخشي را مانند ويترين بسازيد و كراوات هاي خود را روي آن قرار دهيد با اين ايده هم فضاي شما نظم و ترتيب مي يابد هم يك اثر هنري بي نظيري خواهيد داشت، امتحان كنيد حتما لذت خواهيد برد.

 

نظم دهي به كمدها, ساخت جايي براي وسايل ريز

با ايجاد طبقات و شلف ها روي ديوار، كراوات و كمربندهاي خود را روي آن ها قرار دهيد


فرو رفتگي هاي روي ديوار فضاي مناسبي براي ايجاد طبقات و شلف هاست، مي توانيد اين فضاها را طبقه بندي كنيد و كراوات و كمربند خود را روي آن ها قرار دهيد و هميشه آن را دم دست خود داشته باشيد.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/sort1-tie-belt.html


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۸:۱۸ توسط:مريم موضوع:

دانستني هايي مهم درباره دستگاه بخور



نحوه استفاده از دستگاه بخور, مهارت هاي استفاده از دستگاه بخور

هرگز از شوينده‌هاي شيميايي براي تميز كردن دستگاه بخور استفاده نكنيد


دستگاههاي بخور از طريق تزريق هواي مرطوب به فضاي خانه، به شما كمك مي‌كنند با آنفولانزا به مقابله بپردازيد، چشم‌هاي خشك خود را تسكين دهيد و خشكي پوست و سينوس‌ها را از بين ببريد. با اين حال ممكن است دستگاه بخور را به خوبي تميز نكنيد و خود را در معرض بيماري قرار دهيد.

تحقيقات نشان دادند ۷۵ درصد نمونه‌هاي گرفته شده از دستگاه‌هاي بخور، قارچ داشتند و ۸۷ درصد نمونه‌ها رشد باكتري را نشان دادند. اين موضوع نه تنها در منازل، بلكه در كلينيك‌ها و بيمارستان‌ها نيز صادق است.

تنفس هواي آلوده از يك دستگاه بخور كثيف احتمال ابتلا به ذات‌الريه، حملات آسم يا مشكلات ريوي را افزايش مي‌دهد. اگر دچار مشكل تنفسي مزمن هستيد، دستگاه بخور ممكن است علائم را تشديد كند. اگرچه افزايش رطوبت فرآيند تنفس در كودكان و افرادي كه آسم يا آلرژي دارند را بهبود مي‌دهد؛ اما زماني كه رطوبت آلوده ايجاد كند، باعث تحريك يا تشديد آسم و علائم آلرژي مي‌شود.
براي پيشگيري از توليد رطوبت آلوده توسط دستگاه‌هاي بخور، نكات زير را رعايت كنيد.

آب دستگاه را زودبه‌زود عوض كنيد
باكتري‌ها و قارچ‌ها در آب ساكن دستگاه بخور، رشد مي‌كنند و در عرض چند روز چندين برابر مي‌شوند. به همين دليل بايستي هر روز آب دستگاه بخور را تعويض كنيد تا از رشد باكتري‌ها و قارچ‌ها جلوگيري شود. به ويژه اگر از دستگاه بخور سرد استفاده مي‌كنيد، حتماً اين كار را انجام دهيد. فيلترهاي اين دستگاه‌ها بايستي هر دو ماه يك بار تعويض شوند.

روش‌هاي پاك‌سازي يكسان نيستند
محلول‌هاي تميزكننده ساده براي تميز كردن دستگاه‌هاي بخور مناسب‌تر هستند. متخصصين توصيه مي‌كنند از محلول‌هاي مبتني بر آب يا الكل براي تميز كردن دستگاه بخور استفاده كنيد. قبل از اين كار، دستگاه را از برق بكشيد.
هرگز از شوينده‌هاي شيميايي استفاده نكنيد؛ زيرا اين محصولات حاوي پراكسيد هيدروژن هستند كه منجر به آسيب ريوي مي‌شود.

از آب مناسب استفاده كنيد
همواره دستگاه بخور خود را با آب جوشانده‌اي كه از صافي رد كرده‌ايد يا آب كاني‌زدايي‌شده پر كنيد. فيلترهاي مختص كاني‌زدايي معمولاً مناسب هستند. البته فكر نكنيد استفاده از اين فيلترها باعث مي‌شود بتوانيد يك يا دو بار تميز كردن دستگاه بخور را به تأخير بيندازيد. حتي زماني كه از آب تصفيه‌شده استفاده مي‌كنيد، بايستي هر روز آب دستگاه بخور را تعويض كنيد.

دستگاه را با دستگاه جديد جايگزين كنيد
با گذشت زمان، موادي در دستگاه‌هاي بخور ته‌نشين مي‌شوند كه نمي‌توان آن‌ها را تميز كرد. اين مواد ته‌نشين‌شده باعث افزايش رشد باكتري‌ها و قارچ‌ها مي‌شود؛ به عبارت ديگر اگر چند سال از عمر دستگاه بخورتان مي‌گذرد يا به طور مرتب دستگاهتان را تميز نكرده‌ايد، بهتر است جانب احتياط را رعايت كنيد و دستگاه بخور جديدي بخريد.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/facts1-aerator1.html


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۵:۰۷ توسط:مريم موضوع: