تاپ گيفت تاپ گيفت .

تاپ گيفت

انواع مختلف خط چشم

خط چشم انواع گوناگوني دارد:با مداد كشيدن، خط چشم مايع، نمد مالي كردن با يك وسيله نوك تيز، قالب خط چشم مداد ابرو. هر كدام از آن ها مزايايي دارند. قيمت خط چشم ماژيكي ارزان همه آن ها اولويت دارند بر ديگري. هر نوع از خط چشم ها نحوه استفاده ي مخصوص به خود را دارد. بنابراين شما بايد آن گونه اي را انتخاب كنيد كه توانايي استفاده از آن را داشته باشيد. مداد:استفاده از اين نوع خط چشم عادي است و شكلي مردمي دارد. بيشتر زن ها استفاده از مداد نرم براي خط چشم بهتر از استفاده از مداد هاي خشن و سخت مي دانند مداد هاي گران قيمت معمولا نرم و ملايم اند و به راحتي با يك اسفنج پاك مي شوند.البته ممكن است خط چشم هاي موجود در محل زندگي شما از خط چشم هاي خوب و گران قيمت نباشد اما مطمئنا نرم هستند و با يك پارچه كتون و صابون پاك مي شوند. انواع خط چشم خط چشم مداديخط چشم مايع:اين نوع خط چشم سخت ترين مدل خط چشمي مي باشد كه مي توان آن را استفاده نمود اما اين نوع خط چشم مي تواند بسيار دقيق و زيبا باشد. خط چشم هاي مايع معمولا به صورت ماژيكي توليد مي شوند. از آنجايي كه بدون تمرين استفاده از اين خط چشم مشكل مي باشد بهتر است اول به سراغ مدل هاي ديگر خط چشم رفته و هنگامي كه دست ماهر تر شد از نوع خط چشم استفاده كنيد. براي استفاده از اين نوع خط چشم نياز به دستان ثابتي داريد و بايد خط چشم را به صورت خط هاي كوچكي نزديك به پلك چشم بكشيد. بهتر است از وسط پلك چشم شروع كرده و به آرامي خط چشم را بالاي پلك بكشيد تا به گوشه چشم خارجي برسيد. اگر دوست داريد خط چشم را سراسري بكشيد مي توانيد دوباره بعد از كشيدن خط چشم در قسمت بيروني از قسمت گوشه چشم شروع كرده و خط چشمي به آرامي تا وسط چشم بكشيد و اين خط را به خط كشيده شده قبلي متصل نماييد. قلم خط چشم:قلم خط چشم و مداد مومي از بهترين كالا هايي اند كه عرضه شده اند. هر دوي آن ها چشم گير تر از مداد به نظر مي رسند و استفاده آن ها از خط چشم مايع راحت تر است. اگر شما يك خط چشم اساسي مي خواهيد بهتر است از قلم يا مداد مومي استفاده كنيد. خط چشم كشيدنخط چشم كشيدن حرفه ايچگونگي انتخاب رنگ خط چشمرنگ سياه براي خط چشم به همه زنان مي آيد و و بيشتر زنان به رنگ چشم سياه تمايل دارند. در حقيقت رنگ سياه، رنگي محكم و قوي براي پوست است. رنگ زغال چوب يا قهوه اي رنگي نرم و ملايم به نظر مي رسد كه بيشتر زنان در آرايش روز از آن استفاده مي كنند و اگر پوست و مويي بلوند يا طلايي داريد اين يك رنگ مناسب براي شما است. از استفاده كردن از بعضي رنگ هاي روشن براي خط چشم در شب نهراسيد. رنگ ارغواني، سبز و حتي قرمز در شب ، خط چشمي قابل توجه براي شما مي سازد. زماني كه شما به باشگاه يا كلوپ مي رويد سعي كنيد يكي از اين رنگ ها را استفاده كنيد تا خنده دار تر و جالب تر به نظر برسيد. همچنين مي توانيد از خط چشم يا نقره اي در شب استفاده كنيد. به علاوه يك قسمت از جط چشم را در گوشه ها براي زماني كه پلك هاي شما خسته مي شود بلند تر و دراز تر بكشيد.بهترين راه براي استفاده از خط چشم
استفاده از خط هاي كوتاه بهتر است از كشيدن يك خط سخت است كه به چشم ها آسيب مي رساند. با يك دست پلكتان را محكم نگه داشته و با دست ديگر به آساني شروع به كشيدن خط كنيد. از وسط پلك چشمتان به سمت گوشه هاي بيرون است. براي ايجاد يك خط چشم با دوام و بلند مداد را در سراسر چشم حركت داده و به پلك بچسبانيد. اگر تصميم به استفاده از خط چشم دروني داريد از مداد يا مداد مومي استفاده نكنيد چون باعث تحريك چشم و عفونت به وسيله ي ميكروب هاي موجود در دستان مي شود، براي اين نوع خط چشم بهتر است از خط چشم هاي مايع استفاده كنيد.به چشم هاي گربه نگاه كنيد، خط چشم هاي او كمي ارز چشمش به سمت بيرون كسيده و به طرف بالا تغيير جهت داده. اين نوع خط چشم نسبت به خط چشم مايع نسبت به خط مايع كمتر چشم گير است و بيشتر مناسب استفاده در روز است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۶:۵۷ توسط:مريم موضوع:

راهنماي پذيرايي از مهمانان



 

اصول پذيرايي از مهمان, روش برگزاري مهماني

قبل از ورود مهمانان به خانه شما چند شاخه گل تهيه كنيد و در گلدان بگذاريد

 

به حال و هواي خانه تان طراوت دهيد

قبل از ورود مهمانان به خانه شما چند شاخه گل تهيه كنيد و در گلدان بگذاريد. گل تازه به خانه شما روح و لطافت مي دهد. يك روز قبل از آمدن مهمان ها خانه خود را تميز كنيد و وسايل مورد نيازتان را تهيه كنيد و اين كارها را به بعد از ورود مهمانان موكول نكنيد.

 

وسايل شكستني و با ارزش را از دسترس كودكان دور كنيد

قبل از آمدن مهمانان وسايل با ارزش و گرانقيمت خود را از دسترس كودكان خارج كنيد و با خيال راحت كنار مهمانان بنشينيد. اگر اين وسايل را جمع آوري نكنيد شما در هنگام حضور مهمان، مدام مراقب وسايل خود هستيد و چشمتان به دست مهمانان و بچه ها است كه اين باعث استرس شما و ناراحتي مهمانان مي شود.

 

نحوه استقبال از مهمانان

يكي از اصول مهم مهمان نوازي استقبال از ميهمانان است. به عنوان ميزبان وظيفه شماست در لحظه ورود مهمان هايتان كنار در ورودي بايستيد و به آنها خوش آمد بگوييد حتي اگر سرتان شلوغ باشد.

 

آشنايي با نحوه پذيرايي از مهمانان

 * براي مهماني نهار معمولا پيش از نهار هيچگونه پذيرايي انجام نمي شود و شايد فقط يك فنجان چاي يا شربت، زيرا فاصله ورود مهمانان تا صرف نهار كوتاه است اشتهاي آنان با پذيرايي قبل از نهار از بين مي رود. بعد از نهار اول با شيريني و چاي و دسر و سپس با ميوه و آجيل پذيرايي انجام مي شود.

 

* براي مهماني شام در فصل تابستان با آب ميوه خنك يا فالوده و بستني پذيرايي را شروع نماييد و شيريني و چاي را براي بعد از شام بگذاريد. در فصل زمستان با شير كاكائو، قهوه و چاي همراه با شيريني پذيرايي را آغاز نماييد.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/tips2-holding2-party.html


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۵:۲۲ توسط:مريم موضوع:

بهترين جايگزين هاي آجيل در عيد نوروز

 

پذيرايي نوروز بدون آجيل, تنقلات نوروزي

لواشك، آلبالو خشكه، آلو و آلوچه هاي جنگلي را جايگزين آجيل نوروزي كنيد

 

امسال قيمت آجيل بسيار زياد شده است و بيشتر مردم توانايي خريد آن را ندارند متن زير را بخوانند شما مي توانيد پيشنهادهاي زير را براي جايگزين كردن ميوه و آجيل عيد انجام بدهيد. اصلا نگران نباشيد ايام عيد هم مانند روزهاي ديگر كه پذيراي مهمان هستيد آن هم بدون آجيل، مي توانيد با چاي و شيريني يا شكلات و ميوه پذيراي مهمانان عيدتان باشيد.

 

پيشنهاد ما براي جايگرين آجيل عيد چند كاسه كوچك پر از برش هاي لواشك، آلبالو خشكه، آلو و آلوچه هاي جنگلي و تمبر هندي است، مي توانيد روي آن ها كمي گلپر و نمك بپاشيد. برش هاي لواشك را هم مي توانيد با يك روبان قرمز تزيين كنيد. 

 

مي توانيد از ميوه هاي خشك هم به عنوان تنقلات و آجيل عيد استفاده كنيد.

 

آجيل گياهي مخلوط

البته اين آجيل تحت عنوان آجيل خارجي در بيشتر آجيل فروشي ها به فروش مي رسد و امكان ندارد كه رنگ و لعابشان توجه شما را جلب نكند. در واقع خاستگاه اين نوع آجيل كشور مالزي است كه مخلوطي از باقلاي سبز، نوعي نخود سبز، نخودچي، سويا با روكش كاري و كراكر بسيار خوشمزه است.

 

غير از تركيب رنگ اشتها برانگيزش، خام بودن اين آجيل نقطه قوت آن است.

خوشحال باشيد كه اين آجيل به قدري حجيم و سبك است كه 100 گرم از آن بسيار بيشتر به نظر مي آيد و شما مي توانيد با خريد مقداري از اين آجيل، حسابي مهمانان خود را خوشحال كنيد.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/replacing2-nuts2-nowruz.html


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۳:۵۱ توسط:مريم موضوع:

نكته هايي براي خريد جهيزيه

 

تكنيك هاي خريد جهيزيه, خريد جهيزيه

نكته هايي براي خريد جهيزيه

 

پرسش هاي متداول در مورد خريد جهيزيه

آيا حتما بايد جهيزيه را به صورت يك جا و كامل خريداري كرد؟

تهيه جهيزيه براي عروس يكي از قديمي ترين سنت هاي ازدواج است كه در ايران و برخي از كشورهاي ديگر از گذشته تا به امروز رواج دارد حتي برخي از مورخان تاريخ بر اين باورند كه فرهنگ جهيزيه در اروپا نيز وجود داشته است.

 

در گذشته هدف از دادن جهاز كمك به داماد در تامين مخارج خانواده بوده و جهيزيه هاي قديم شباهت چنداني به جهيزيه هاي امروزي ندارد، به عبارت روشن تر جهيزيه هاي آن دوران خيلي ساده تر بود و اينقدر پر زرق و برق و تجملي نبود. سنت قديمي جهيزيه در اقوام مختلف، متفاوت است براي مثال در برخي از استان هاي كشور تهيه جهيزيه بر عهده پسر است و برخي ها معتقدند داماد بايد تمام مايحتاج زندگي را براي عروس تامين كند.

 

امروزه اينكه چه كسي لوازم خانه را تهيه كند يك مسئله توافقي است و مواردي هم وجود دارد كه داماد خودش تمام لوازم مورد نياز را تهيه مي كند ولي با اين حال خانواده ها روي مسئله جهيزيه حساسيت خاصي دارند.

 

پاسخ كاملا روشن است. خير. شما از زماني كه نامزد مي كنيد تا روز عروسي به طور ميانگين يك سال فرصت داريد. در اين برهه ي زماني، مي توانيد با حوصله و دقت وسايل مورد نياز خودتان را خريداري كنيد. بسياري از بانوان ايراني، از زماني كه دختران شان به سن ازدواج مي رسند؛ كم كم شروع به خريد خرده ريزهاي جهزيه اش مي كنند. چنين خريدهايي اگر عقلاني انجام شود، مي تواند در هنگام ازدواج و خريد جهيزيه بسيار كار راه انداز باشد. چرا كه سرعت عمل شما را افزايش داده و هزينه هايتان را كاهش مي دهد.

 

آيا حتما بايد لوازم آشپزخانه را از مارك هاي خارجي تهيه كرد؟

هيچ محدوديتي براي خريد شما وجود ندارد. در اينكه مارك هاي خارجي، با كيفيت و با دوام هستند ترديدي وجود ندارد. اما دليل نمي شود كالاهاي ايراني را به صورت كلي محكوم به بي كيفيتي كنيم. در بين برند هاي ايراني هم كالاهاي خوبي وجود دارد كه با كمي تحقيق مي توان با خيالي راحت از آن كالاها خريداري كرد  و نگران خرابي و خدمات پس از فروش آن نباشيد.

 

سرويس هاي چيني بايد چند نفره تهيه شوند؟

در حالت كلي براي هيچ كدام از لوازم جهيزيه بايد و اجباري وجود ندارد. نكته ي بارز در خريد جهيزيه سليقه و باور خود شماست. اما در حالت كلي سرويس هاي چيني معمولا 12 نفره خريداري مي شوند. بعضي افراد دوست دارد ظروف دم دستي از ظروف مهمان جدا باشد؛ كه براي اين مورد دو راه پيش رو دارند، يا يك سرويس جداگانه ي چيني يا آركوپال براي دم دست خريداري كنند، يا ظروف چيني را 18 نفره خريد كنند تا خيال شان تا چند سال از بابت مهماني ها راحت باشد. البته باز هم اين بستگي به خانواده تان دارد كه پرجمعيت هستند يا خير اگر پرجمعيت بودند و رفت و آمد زيادي داشتند مي توانيد براي كمتر شدن هزينه هايتان تعداد ظرف هاي مورد نياز مثلا بشقاب ها يا كاسه هاي ماست خوري و ديس ها را اضافه بخريد.

 

فرش جهيزيه حتما بايد دست بافت باشد؟ فرش جهيزيه معمولا چه ابعادي دارد؟

معمولا براي جهيزيه يك فرش نه متري يا دو فرش شش متري خريداري مي شود.

فرش هاي دست بافت ايراني بسيار باكيفيت هستند. اما در كنار كيفيت بالايشان، قيمت بالايي هم دارند. اگر مشكل بودجه نداشته باشيد به راحتي مي توانيد از فرش هاي دست بافت خريداري كنيد. اما خريد فرش ماشيني هم بسيار رايج و متداول است. تنوع بالايي هم در بين فرش هاي ماشيني وجود دارد. مي توانيد فرش هاي ماشيني را با ساير وسايل منزل ست كنيد و هارموني زيبايي را در خانه ي خود ايجاد كنيد.

 

راهنماي خريد جهيزيه,نكاتي براي خريد جهيزيه

مي توانيد فرش هاي ماشيني را با ساير وسايل منزل ست كنيد

 

كدام يك از لوازم جهيزيه بر عهده ي داماد است؟

اين رسم در بسياري از شهرهاي كشور وجود دارد، كه داماد موظف مي شود، چند تكه از وسايل جهيزيه را تقبل كند. محدوديتي در اين مورد وجود ندارد. اين امر صرفا به سليقه و نظر خانواده ها بستگي دارد و همه ي جزئيات آن در صحبت هاي اوليه درخلال مراسم هاي خواستگاري تعيين مي گردد.

 

اما عموما خريد فرش براي اتاق خواب و آشپزخانه، خريد كمد لباس يا بوفه، تلويزيون و بخاري و وسايلي كه به تناسب خانه ي عروس و داماد، به وجودشان نياز پيدا مي شود، برعهده ي داماد است. در برخي از شهرهاي ايران لوازم آشپزخانه يا سرويس چوب بر عهده ي داماد است. همان طور كه قبلا هم اشاره شد اين يك امر نسبي و سليقه اي است.

 

چطور مي شود براي وام كالا يا وام جهيزيه اقدام كرد؟

علاوه بر وام ازدواج كه زوجين مي گيرند، براي خريد جهيزيه مي توان از وام كالا هم استفاده كرد. مبلغ وام كالا متغير است. اما اخذ وام كالا داراي شرايط و ضوابط خاصي است. از جمله اينكه، شما مكلف هستيد از فروشندگان مشخص شده توسط وزارت صنعت و معدن خريد كنيد. دوم اينكه كالاي خريداري شده حتما بايد ايراني و توليد داخل باشد. چرا كه ارائه ي پيش فاكتور براي گرفتن وام الزامي است. در صورت تاييد آن مبلغ وجه به حساب فروشنده واريز مي شود يا در صورت احراز شرايط و جلب اعتماد بانك مورد نظر، چك به حساب شخصي شما واريز مي گردد.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/tips2-buying-dowry2.html


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۲:۳۵ توسط:مريم موضوع: