تاپ گيفت تاپ گيفت .

تاپ گيفت

فوايد قرار دادن ليمو در كنار تخت

اگر يك تكه ليمو را كنار تخت خود قرار دهيد چه خواهد شد؟

همه مي دانند كه ليمو به دليل مقادير بالاي ويتامين C براي ما مفيد است. اين ميوه را به چاي اضافه مي كنيم و هنگام پخت و پز و سرماخوردگي از آن استفاده مي كنيم. اما اينها همه خواص باورنكردني ليموها نيستند.

همه مي دانند كه ليمو به دليل مقادير بالاي ويتامين C براي ما مفيد است. اين ميوه را به چاي اضافه مي كنيم و هنگام پخت و پز و سرماخوردگي از آن استفاده مي كنيم. اما اينها همه خواص باورنكردني ليموها نيستند.

 

با فايده هاي قرار دادن ليمو در كنار تخت آشنا شويد.

بالاخره استراحت خواهيد كرد

عطر مركبات سيستم عصبي را آرام مي كند، اضطراب را كاهش مي دهد و به تسكين تنش بعد از يك روز سخت كمك مي كند. اگر روغن ضروري ليمو نداريد، از يك تكه ليمو استفاده كنيد.

 

فوايد ليمو در اتاق خواب, تاثيرات ليمو در اتاق خواب

عطر ليمو و مركبات سيستم عصبي را آرام مي كند

 

تمركز و توجه شما بهبود مي يابد

ليمو يك خاصيت شگفت انگيز ديگر نيز دارد: استنشاق عطر هر روز، فرد متمركز تر مي شود و فعاليت ذهني و حافظه آنها بهبود مي يابد. اگر بوي ليمو وجود داشته باشد، حتي در محل كار نيز اشتباهات كمتري انجام مي شود. اين نتيجه گيري توسط دانشمندان ژاپني انجام شده است.

 

كاربرد ليمو در اتاق خواب,كاربرد ليمو در خانه

با استنشاق عطر ليمو، فرد متمركزتر مي شود و حافظه آنها بهبود مي يابد

 

روحيه شما بهبود مي يابد

اسانس ليمو يك داروي اثبات شده براي افسردگي است. به همين دليل است كه اگر تمام راه حل هاي درماني را امتحان كرده ايد اما آنها هرگز كمكي نكردند، به اين ميوه آفتابي توجه كنيد.

 

فوايد قرار دادن ليمو در كنار تخت, از بين بردن افسردگي با ليمو

اسانس ليمو يك داروي اثبات شده براي افسردگي است

 

هوا از ميكروب ها پاك مي شود

ليمو نه تنها عطر دلپذير بلكه خاصيت ضد باكتريايي دارد. هوا را در اتاق به خوبي تميز مي كند.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/benefits2-lemon3-bed2.html


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۰۳:۴۱ توسط:مريم موضوع:

علت زياد برفك زدن يخچال و راه حل

 

 

علت برفك زدن يخچال, راه حل برفك زدن يخچال

برفك زدن فريزر در دراز مدت امري طبيعي است

 

برفك زدن فريزر در دراز مدت امري طبيعي است اما اگر يخچال شما هر ماه برفك مي زند علت مي تواند خراب شدن لاستيك هاي دور در يخچال و فريزر باشد.

برفك زدن فريزر در دراز مدت امري طبيعي است اما اگر يخچال شما هر ماه برفك مي زند علت مي تواند خراب شدن لاستيك هاي دور در يخچال و فريزر باشد.

براي رفع اين مشكل سالي يك بار سالم بودن اين نوارها را كنترل كنيد تا در صورت كوچك ترين نشت هوا آنها را تعويض كنيد.

 

اگر متوجه ي برفك در فريزر يا يخچال خود شديد سريعا آن را آب كنيد و گرنه برفك ضخيم مي شود و مصرف انرژي شما بيشتر شده و در نتيجه پول برق شما بيشتر مي شود.

 

رفع برفك يخچال به صورت دستي :

در صورت مشاهده برفك هاي غير قابل طبيعي در يخچال فريزرتان، يخچال را از برق كشيده و مواد غذايي داخل آن را خالي كنيد. حال چندين (۲ -۳) ساعت صبر كرده تا برفك هاي داخل آن آب شود.

 

نكته:

هرگز برفك ها را با جسمي تيز نخراشيد؛ زيرا باعث آسيب رسيدن به ديواره هاي داخلي يخچال مي شود.

 

پيشنهاد:

مي توانيد براي آب كردن برفك هاي داخل يخچال از يك پنكه استفاده كنيد و آن را مقابل درب يخچال گذاشته تا برفك ها را به مرور آب كند.

 

پس از آب شدن برفك هاي داخل يخچال آن را با دستمال كاملا خشك كرده و مواد غذايي خود را درون يخچال قرار دهيد. پس از گذشت نيم ساعت يخچال را به برق متصل كنيد.

 

برفك زدن يخچال,زياد برفك زدن يخچال

علت برفك زدن يخچال مي تواند خراب شدن لاستيك هاي دور در يخچال و فريزر باشد

 

اجازه ندهيد برفك يخچال يا فريزر سراسر آن را بگيرد و درصورت بروز برفك هرگز از شي يا جسم تيز و خشن براي از بين بردن برفك ها استفاده نكنيد.

 

نكته:

حتما بايد از خشك بودن يخچال فريزر خود اطمينان حاصل كنيد؛ زيرا خيس بودن داخل فريزر باعث برفك زدن مجدد آن مي شود.

 

طبق تجربيات كارشناسان البرزبان در اين قسمت، براي از بين بردن برفك ها لازم نيست يخچال را از پريز بكشيد و مواد غذايي را از داخل آن خارج كنيد.

 

اگر قصد انجام اين روش را داريد بايد دكمه ديفراست يخچال فريزر را فشرده تا يخچال به صورت اتوماتيك خاموش شده و آبي كه كه در اثر ذوب برفك ها ايجاد مي شود از طريق لوله به ظرف تبخير كه در بالاي كمپرسور تعبيه شده است، وارد مي شود و توسط حرارتي كه موتور دارد تبخير مي گردد. در پايان دكمه ديفراست به حالت اوليه خود برمي گردد.

 

مزايا: مزاياي استفاده از اين حالت شامل: خنك كردن موتور يخچال، و كمتر شدن زحمت و دردسر در آب شدن برفك ها مي باشد.

 

علت تشكيل برفك در قسمت هاي مختلف يخچال يا فريزر

بسته به محلي كه برفك يخچال صورت مي گيرد، راه حل هاي مختلف ارائه مي شود. براي مثال:

 

چنانچه برفك در اطراف درب فريزر باشد، يعني به صورت كامل بسته نشده است يا مواد غذايي مانع از درست بسته شدن در شدند.

اگر برفك كم و در همه جاي فريزر ديده شود ممكن است دماي آن بيش از حد پايين بوده باشد!

 

چنانچه برفك در تمام جاي يخچال به چشم بخورد و سخت بوده و قابل شكستن نباشد، ممكن است در يخچال باز مانده باشد. در ابتدا يخ زدگي در اطراف در خواهد بود سپس به كل فضا كشيده مي‌شود. چنانچه برفك فقط در قسمت عقب به چشم بخورد، يعني جايي كه سيم پيچ اپراتور وجود دارد، نشان دهنده مشكل اساسي در چرخه يخ زدايي است. جهت رفع كردن آن لازم است افراد فني كار و متخصصيني كه در زمينه تعمير يخچال و برفك يخچال اطلاعات كافي دارند مراجعه كرده و از ايشان مشورت بگيريد.

 

از عوامل ديگري كه باعث "برفك زدن يخچال" فريزر مي شود:

قرار دادن دستگاه در محيطي گرم و بسته

رعايت نكردن فاصله يخچال از ديوار به فاصله ۲۰ سانتي متر

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/heavy1-frost-refrigerator1.html


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۰۱:۲۴ توسط:مريم موضوع:

چه كنيم روفرشي جمع نشود؟

 

راه حلي براي جمع نشدن روفرشي, نكاتي براي جمع نشدن روفرشي

استفاده از روفرشي گزينه خوبي براي خانم هاي بچه دار است

 

روفرشي پارچه اي ضخيم (قالي مانند) كه بر روي قالي اتاق پهن مي كنند تا از نور آفتاب و پاخوردگي حفظ شود يا عيب قالي پوشيده بماند.

تميز ماندن خانه از سري كارهايي است كه هميشه ذهن يك خانم خانه را به خودش مشغول مي كند و قسمتي از وقت او در خانه صرف همين كار مي شود. حالا با به دنيا آمدن بچه اين قسمت از مشغوليت ذهني خانم ها شكل جديدي به خود مي گيرد.

 

دارودادن، غذاخوردن، بازي‌ و ... همگي فعاليت هايي طبيعي هستند كه شما با آن سر‌و‌كار داريد. شايد نخستين جايي كه شما به عنوان خانم خانه نگران كثيف شدن آن هستيد فرش ها باشند چرا كه انواع لك ها از روي فرش‌ به آساني پاك نمي شوند و شستن كل فرش هم هزينه زيادي را تحميل مي كند و نمي شود هر روز آنها را به قاليشويي سپرد.

 

روفرشي چيست؟

روفرشي پارچه اي ضخيم (قالي مانند) كه بر روي قالي اتاق پهن مي كنند تا از نور آفتاب و پاخوردگي حفظ شود يا عيب قالي پوشيده بماند.

روفرشي گزينه خوبي است كه احتمالا اغلب بچه دارها براي فرار از امر و نهي فرزندانشان از فعاليت هاي منحصر به فرد كودكانه، سراغ آن رفته اند.

 

براي تميز ماندن قالي تا حد امكان و در زمان هايي كه مهمان نداريد روي قالي را با روفرشي بپوشانيد.

 

جمع نشدن روفرشي,علت جمع شدن روفرشي

استفاده از روفرشي باعث تميز ماندن فرش مي شود

 

انواع روفرشي:

1- روفرشي كلاسيك: اين نوع روفرشي شامل طرح هاي خشتي، افشان، لچك و ترنج و… مي باشند و بدليل ضخامت كمتر مناسب حمل جهت زيرانداز در سفر و گردش مي باشند.

 

2- روفرشي مدرن ابريشمي: اين نوع روفرشي كه يكي از طرح هاي روفرشي مدرن به شمار مي آيد كه از الياف مصنوعي ابريشم بافته شده كه به  لحاظ لطافت و شفافيت نخ، زيبايي خاصي به روفرشي مي دهد.

 

مزايا: افرادي كه حساسيت بالايي به پرز فرش دارند روفرشي بافته شده با نخ ابريشم مصنوعي به واسطه بدون پرز بودن مي تواند انتخاب مناسبي باشد.

 

3- روفرشي مدرن: اين نوع روفرشي براي منازل و دكوراسيون هاي مدرن مناسب مي باشند و بيشتر از الياف شانل (مخمل) توليد شده و زيبايي چشم گيري دارند، بعضي از اين روفرشي ها دو رو (دو طرفه) بوده و در صورت آلوده شدن يك طرف آن شما مي توانيد از روي ديگر آنها استفاده كنيد.

 

4- روفرشي مدرن ترك كشدار: اين نوع روفرشي هم يكي ديگر از طرح هاي روفرشي مدرن و ساخت كشور تركيه مي باشد.

 

مزايا: دور تا دور پشت كار كش دوزي شده، سر نميخورد و جمع نمي شود

معايب: نازك، قيمت بيشتر نسبت به محصول مشابه توليد داخلي ، دوام كمتر

 

فرش هاي زمينه روشن معمولا زود لك مي شوند. روفرشي گزينه خوبي براي محافظت از فرش هست مخصوصا براي خانواده هايي كه بچه هاي كوچك دارند و نگران كثيف شدن فرش ها هستند. همچنين اگر قسمتي از فرش در مجاورت حرارت شديد (مانند حرارت شومينه يا بخاري ) قرار دارد با پهن كردن روفرشي از آن محافظت كنيد.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/how3-not2-overlap.html


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۵۹:۱۸ توسط:مريم موضوع:

چرا نخ و نقشه تابلو فرش كوچك بخريم و شروع كنيم؟

اگر شما هم به رشته قالي بافي علاقه مند شده ايد و ميخواهيد براي اولين كار خود را با نخ و نقشه تابلو فرش كوچك شروع كنيد بايد به دو دليل بهتون تبريك بگم اولين دليل اينه كه شما تصميم گرفته ايد اين هنر زيبا را ياد بگيريد و انجام دهيد و دومين دليل اينكه الان جاي درستي آمده ايد چون قراره در ادامه بهتون بگيم كه چرا براي دست اول نخ و نقشه كوچك بهتره ببافيد و همچنين بهترين نخ و نقشه هاي تابلو فرش هاي كوچك رو بهتون معرفي كنيم.

هنر قالي بافي يكي از زيباترين و بهترين هنرهاي موجود است كه اگر توانايي انجام آن را داشته باشيد ( كه قطعا داريد ) ميتوانيد كارهاي خيلي با ارزشي را با گره زدن نخ ها در كنار هم و رج به رج رقم بزنيد.

بهترين كار براي شروع قالي بافي به عنوان دست اول اين است كه از نخ و نقشه تابلو فرش كوچك استفاده كنيد كه هم هزينه پايين تري دارد و هم زودتر بافته مي شود و هم اگر اشتباهاتي را مرتكب شديد در حين كار كمترين ضرر ممكن متحمل مي شويد و هم تجربه اي مي شود تا در نخ و نقشه هاي بزرگتر اين اشتباهات را مرتكب نشويد.

البته يك مقاله مفصل درباره اينكه چرا بايد از نخ و نقشه تابلو فرش كوچك استفاده كنيد نوشته ايم كه بهتون پيشنهاد ميكنيم حتما آن را مطالعه كنيد.

در ادامه ميخواهيم بهترين و پر فروش ترين نخ و نقشه هاي كامپيوتر تابلو فرش كوچك را بهتون معرفي كنيم كه طرفداراي بسيار زيادي دارند و بيشترين خريد رو در سايت هنركده محمدي به ثبت رسوندن


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۵۶:۵۲ توسط:مريم موضوع: